Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Bir problem çözme pratiği olarak tanımladığımız tasarım, problemi çözerken gidilen yol, yöntem ve o yolun en verimli şekilde alınan hali de o işin metodolojisi. Bu kategoride dünyanın en büyük organizasyonlarından metodoloji örnekleri ve daha bir çok içeriğe erişebilirsiniz.
Kullanıcı deneyimi, araştırma aşamasıyla başlar ve etkileşim, ilgi ve adaptasyonun ölçümlenmesiyle devam eder. Bu ölçüm için kullanılan yöntemlerden birisi de deneyim örnekleme metodudur ve uzun süreli araştırmalarla birlikte kullanıldığında karanlıkta kalan bazı noktaları aydınlatır.
Kriko.io kurucusu Uğur Eskici, proje yönetimi aşamalarının en önemlilerinden birisi olan ileri seviye proje dokümanı yaratım sürecine dair kolayca uygulanabilir bir liste hazırladı.
İletişim stratejisti Cem Solak, reklam sektöründe geçirdiği 16 yılın tüm birikimini bir yazıya sığdırdı ve ortaya genç stratejistler için ders niteliğinde bir yazı çıktı. Araştırma yöntemlerinden organizasyona, ekip içi iletişiminden verimliliğe kadar çok net ve yararlı ipuçları için yazıya buyrun.
SHERPA Blog yepyeni bir video içerik serisi ile karşınızda! "İlham Verenler" adını verdiğimiz bu seride, her biri kendi alanlarında fark yaratan pozitif değişimin öncüsü insanlarla konuşacağız. İlk konuğumuz Kozan Demircan, ilk konumuz ise Blockchain ve bir problem çözme pratiği olarak tasarım.
Uzun yıllardır serbest olarak yazılım geliştirici olarak çalışan Oğuzcan Şahin, bu çalışma hayatına nasıl başladığını ve freelance olmak isteyenlerin nelere dikkat etmeleri gerektiğini yazdı.
"Bizim UX'imiz iyi mi?" sorgulayan bir proje sahibi ile aynı masada oturuyorsanız, bilin ki güzel gelişmeler kapıda. Lakin bu tip oldukça geniş perspektifli sorulara yanıt verirken, sadık kalmanızı şiddetle önereceğim, bizim de SHERPA'da kullandığımız bir ilerleme yolu var: H.E.A.R.T. sistemi.
Bize ilham olmak için çevremizi saran doğa ana varken, neden farklı yönlere gidiyoruz?
Kısa bir süre ara verdiğimiz Angular derslerimiz kaldığı yerden devam ediyor. Başar Şen, eğitim videolarının üçüncü bölümünde Angular 5 HTTP Client anlatımıyla bizlerle.
Hikaye anlatımı ve anlatıcılığı, hem kullanıcı deneyimi ve tasarım odaklı düşünme süreçlerinde önemli bir rol oynar; hem de kendileri için tasarım yaptığımız kişilerde merak uyandırır. Peki hikayeler nasıl oluyor da tasarım projenizin en önemli parçalarından birisi haline gelebiliyor?
Dünyanın 1 trilyon dolar değerindeki ilk şirketi ve en büyük tasarım organizasyonu olan Apple’ın tasarım süreçlerine içeriden bir bakış.
Bugüne kadar bir dekorasyon öğesi olarak gördüğümüz tasarım, geldiğimiz noktada artık önce problemi tespit edip, sonra çözüm sürecini hep birlikte adım adım tasarladığımız ve kendimizi, ortaya çıkardıklarımızın bir parçası olarak görebildiğimiz bir disiplin halini aldı. Bunda tasarım odaklı düşünme (Design Thinking) kavramının faydası sonsuz. Peki ama cümle içerisine eklendiğinde tüm bileşenleri “sihriyle” kontrol altına alan bu kavram, gerçekten de daha önce eşi benzeri görülmemiş bir yaklaşım mı?
Kullanıcı deneyimi araştırma süreçleri, kullanıcıların kişisel bilgilerine, eğilimlerine, alışkanlık ve beklentilerine dair veri elde etme amacı güder. Peki özenle seçilerek sorulan bu soruların cevaplarını, yani kullanıcılardan elde edilen kişisel verileri, koruyup kollamada aynı özeni gösteriyor muyuz?