En güncel içerikler

Arayüz tasarımında denge
Makaleler

Arayüz tasarımında denge

Her şeyden önce, bir bütünlük sağlanmış, kompozisyonun her kısmına dengeli bir şekilde dağıtılmış öğeler, kullanıcının arayüzle karşılaştığı andaki hissiyatını olumlu yöne doğru çekecektir. Tasarım konusunda dengenin yeri, önemi ve farklı denge tipleri hakkında bilmediklerini bu yazımızdan öğrenebilirsiniz.

Orkun Duyar
Kredi kartı bilgisini en kullanılabilir şekilde temin etmek
Makaleler

Kredi kartı bilgisini en kullanılabilir şekilde temin etmek

E-ticarette kredi kartı ile ödeme alırken nelere dikkat etmeliyiz, müşteriye kolay yolu nasıl göstermeliyiz? Cevabı, hazır kullanıcı arabirimleri incelemeleri ile birlikte yazımızda.

Serhan Yazar
“İçerik”i harcayacaklar matmazel: Content Shock
Makaleler

“İçerik”i harcayacaklar matmazel: Content Shock

Limitli içerik tüketme kapasitesinin, artan içerik miktarına yeterli gelmediği noktada ortaya çıkacağı düşünülen probleme dair ortaya atılan teze kısa ve tanıtıcı bir bakış attık.

Erdem Yıldız
Horror vacui a.k.a. boş alan korkusu
Makaleler

Horror vacui a.k.a. boş alan korkusu

Görsel sanatlarda boş alan bırakma endişesini ifade eden, latince kökenli horror vacui kavramının temel özelliklerinden, zaman içinde bu algının nasıl bir değişime uğradığından, çeşitli alanlardan örnekler yardımıyla bahsetmeye çalıştık.

Erdem Yıldız
Gotham: Barack Obama’ya seçim kazandıran font
Makaleler

Gotham: Barack Obama’ya seçim kazandıran font

Obama’yı Beyaz Saray’a taşıyan font, bir deneyimin başlangıcı olarak ifade edilebilir. Gotham yaygın şekilde kullanıldı ama Obama, sadece kullanmakla kalmadı, mitinglerde söyledikleriyle, fontun ismini hafızalara kazıdı.

Özgür Korkmaz
UX Efsanesi #34: “Yalın = Minimal”
Makaleler

UX Efsanesi #34: “Yalın = Minimal”

Yalınlık, büyük ve yenilikçi ürün tasarımının ilk adımıdır. Fakat yalınlık, minimalist stille sıkça karıştırılır. Gelin, aslında yalın gözüken minimal ürün arabirimlerinin sahip olduğu gizli karmaşıklığa göz atalım.

Berk Bayri
UX Efsanesi #33: “Mobil kullanıcıların odağı dağınıktır!”
Makaleler

UX Efsanesi #33: “Mobil kullanıcıların odağı dağınıktır!”

Mobil kullanıcılar denince pek çok kişinin aklına o kalıplaşmış sürekli hareket halinde, dikkat süresi bir keçininkine eşit ve Mobil Kullanıcı Dikkat Eksikliği Bozukluğu yaşayan insan görüntüsü geliyor. Peki, gerçekten mobil kullanıcıların dikkati dağınık mı? Tabii ki. Ama bilgisayar önünde otururken, TV izlerken veya bir araba sürerken de dikkatimiz bir o kadar dağınıktır. Dikkat dağıtıcı etkenler her yerde mevcut, sadece mobil dünyaya has bir olgu değiller.

Özgür Korkmaz
Onboarding: Kulllanıcılarınızı Ağırlama Sanatı
Makaleler

Onboarding: Kulllanıcılarınızı Ağırlama Sanatı

"Hele kullanıcıyı bir kaydedelim, gerisi kolay" ile vira bismillah diyen sevgili girişimciler, e-ticaret sistemleri servis/ürün yöneticileri, web analiz uzmanları... Kullanıcı Kazanım Metrik Tekerlemeleri'nden dilediğinizi seçin; click through rates, cost per click, cost per lead, conversion rate ya da cost per acquisition.

Yakup Bayrak
UX Efsanesi #29: “İnsanlar mantıklıdır.”
Makaleler

UX Efsanesi #29: “İnsanlar mantıklıdır.”

Geleneksel iktisadın bize öğrettiğinin aksine, insanlar dikkatlice hazırlanmış maliyet ve kaynak analizleri sonucunda hareket etmezler. Araştırma sonuçlarınında ortaya koyduğu gibi kararlarımızı mantıklı ve bilinçli düşünceden daha çok duygularımızla alıyoruz. Ancak, mantıksızlıkğımız tahmin edilebilir bir şey. Bu nedenle iyi tasarımcılar insanların karar verme mekanizmasını öğrenebilir ve kullanılabilirliğin bir adım ötesine giderek davranışlarımızı etkili şekilde yönlendirebilen ürünler yaratabilirler. Detaylar UX Efsanesi #29'da! Şöyle Buyrun...

Özgür Korkmaz
UX Efsanesi #28: “Beyaz alan, kayıp alandır.”
Makaleler

UX Efsanesi #28: “Beyaz alan, kayıp alandır.”

Sayfa içinde yer alan objelerin aralarında ve etrafında bulunan veya genel sayfa yerleşimdeki beyaz alan ya da “negatif alan”, genelde görmezden gelinir ve ihmal edilir. UX Efsanesi #28'de, beyaz alanın web arabirimi tasarımında ne kadar önemli olduğuna göz atıyoruz.

Berk Bayri
UX Efsanesi #24: “İnsanlar, ürününüzü her zaman sizin tahmin ettiğiniz şekilde kullanır.”
Makaleler

UX Efsanesi #24: “İnsanlar, ürününüzü her zaman sizin tahmin ettiğiniz şekilde kullanır.”

Çoğu durumda kullanıcılar, bir ürünün ne için ve ne amaçla geliştirildiğiyle ilgilenmezler. Ürünü kullanmak için bir yol bulur ve ona bağlı kalırlar. Bu ve benzeri kullanıcı deneyimi anomalilerini tespit edip, ürününüzün evrimini onlarla savaşmak yerine onlarla gelişecek şekilde tasarlamalısınız.

Orkun Duyar
UX Efsanesi #23: “Seçenekler her zaman 7+/-2 ile sınırlı olmalıdır.”
Makaleler

UX Efsanesi #23: “Seçenekler her zaman 7+/-2 ile sınırlı olmalıdır.”

Menü tablarının ya da aşağı açılan menülerde yer alan öğelerin sayılarını kısıtlarken George Miller’ın öneridiği sihirli rakam 7’yle sınırlamak yanlış. Miller’ın orijinal teorisi insanların kısa süreli hafızalarında 7’den (+/- 2) fazla öğeyi tutamadıklarını öne sürer. Oysa bir web sayfasında bilgi görünür durumda olduğu için, kullanıcıların herhangi bir şeyi hafızasında tutmasına gerek kalmaz ve böylece daha çok sayıda seçenekle başa çıkabilirler.

Sinan Özdemir