En güncel içerikler

SHERPATH: SHERPA’nın iyi tasarıma giden yolu
Makaleler

SHERPATH: SHERPA’nın iyi tasarıma giden yolu

Hiç nasıl tasarım yaptığınızı tasarladınız mı? SHERPA, "Her şey, tasarımdır" sloganını benimserken ilham aldığı SHERPATH metodolojisini anlattı.

SHERPA Design Studio
Dünyada kabul gören tasarım prensipleri ve sezgisel yöntemler
Makaleler

Dünyada kabul gören tasarım prensipleri ve sezgisel yöntemler

Gülbüke Kınay, sık sık referans verilen güvenilir 4 temel kaynağı tarayarak, temel tasarım prensipleri ve sezgisel yöntemler hakkında bilmemiz gerekenleri listeledi.

Gülbüke Kınay
Teknoloji kabul modelleri: Ürünüzün kullanımını hangi faktörler etkiliyor?
Makaleler

Teknoloji kabul modelleri: Ürünüzün kullanımını hangi faktörler etkiliyor?

Dijital ürününüz neden istediğiniz kadar kullanılmıyor? Halil Cicibaş, bu sorunun yanıtını sunan Teknoloji Kabul Modelleri hakkında yazdı.

Halil Cicibas
Octalysis Modeli: Oyunlaştırmanın 8 temel duygusu
Makaleler

Octalysis Modeli: Oyunlaştırmanın 8 temel duygusu

Octalysis Modeli nedir? Oyunlaştırmada hangi temel duygulardan yararlanıyoruz? Ercan Altuğ Yılmaz, Octalysis Modeli hakkında bilgi veriyor.

Ercan Altuğ Yılmaz
Kapsayıcı tasarım ile fark yarat
Makaleler

Kapsayıcı tasarım ile fark yarat

ROI’ni yükseltirken dijital bölünmeye deva olabilirsin. Tuğba Erdem bizi, tasarım disiplininde bunu başarmamızı sağlayan seçkin bir metodolojiyle tanıştırıyor: "Kapsayıcı tasarım".

Tuğba Erdem
“İyi tasarım, bir dildir.”
Makaleler

“İyi tasarım, bir dildir.”

“Stiller gelip geçicidir. İyi tasarım bir dildir, stil değil.” demiş Massimo Vignelli. Bunun ne anlama geldiğine yoğunlaşan bir düşünce yolculuğuna çıkalım.

Yakup Bayrak
Tasarım mühendisliği: Ürün takımlarında inovasyonu dönüştüren yeni bir rol tanımı
Makaleler

Tasarım mühendisliği: Ürün takımlarında inovasyonu dönüştüren yeni bir rol tanımı

Tasarım Mühendisliği El Kitabı’nın yazarları Eddie Lou ve Adekunle Oduye, tasarım mühendisliği disiplinini ve olgunlaşan şirketlere katabilecekleri değeri anlatıyor.

Berk Bayri
Kullanıcı akışları: Deneyim tasarımının hayat damarları
Makaleler

Kullanıcı akışları: Deneyim tasarımının hayat damarları

SHERPA, çalışmalarına dahil ettiği kullanıcı akış şemalarını inceleyor ve daha iyi ürünler tasarlamaya nasıl yardımcı olduğunu aktarıyor.

SHERPA Design Studio
Tasarım, problem çözmektir — ama nasıl?
Makaleler

Tasarım, problem çözmektir — ama nasıl?

Otomotiv devi Toyota’nın kurucusu Sakichi Toyoda'ın 1930 yılında ortaya attığı "5 Neden Tekniği" yöntemi, çözümü tasarlama yolunda bize neler sunuyor?

Yakup Bayrak
Evde çalışarak geçen 2 hafta SHERPA’ya ve SHERPA Blog’a neler öğretti?
Makaleler

Evde çalışarak geçen 2 hafta SHERPA’ya ve SHERPA Blog’a neler öğretti?

Bu yazıda, evde kalarak uzaktan çalıştığımız bu 2 hafta boyunca, takım olarak ne gibi sorunlarla karşılaştığımızı ve bu sorunlara nasıl çözümler bulduğumuzu paylaşmak istedik.

SHERPA Design Studio
UX’e ne zaman yatırım yapmalıyız?
Makaleler

UX’e ne zaman yatırım yapmalıyız?

Özellikle son iki yılda, neredeyse her iki toplantının birinde, yukarıdaki sorunun muhatabı oluyoruz: “UX’e ne zaman yatırım yapmalıyız?” Mutluyum çünkü soruyu soran grubun, kullanıcı deneyimi tasarımının yatırıma geri dönüşü konusunda bir endişesi kalmamış durumda.

Yakup Bayrak
2019+1: Bir deneyim tasarımcısının gözünden finansal teknolojilerin 2019’u ve 2020’si
Makaleler

2019+1: Bir deneyim tasarımcısının gözünden finansal teknolojilerin 2019’u ve 2020’si

1 Ocak 2020'de yürürlüğe giren bir kanun, kullanıcıların artık "özgür bir bankacılık deneyimi" yaşayabilmesini sağlayacak. Peki bu gelişme, neden deneyim tasarımı açısından da bir “devrim”?

Yakup Bayrak