En güncel içerikler

Sosyal kredi: Oyunlaştırmanın karanlık yüzü
Makaleler

Sosyal kredi: Oyunlaştırmanın karanlık yüzü

Vatandaşlık kavramı fiziksel ortamdan dijital ortama mı sıçrıyor? Başka bir deyişle, Black Mirror gerçek mi oluyor? Vatandaşların fiziksel ve dijital ortamlardaki davranışlarını bir oyunlaştırma kurgusu içinde puanlayan ve onlara bu puanlara dayalı kredi notları veren Zhima (eski adıyla Sesame) Credit, yarının dünyasında yaşanacak dijital bir kabusun erken habercisi mi yoksa?

Berk Bayri
İşitsel etkileşim tasarımının temelleri
Makaleler

İşitsel etkileşim tasarımının temelleri

Modern dünyada etrafımız mesajlar, uyarılar, bildirimler ve postalar gibi sesli geribildirimlerle kuşatılmış durumda. Gün geçtikçe daha "sesli" hale gelen ortamlarda yaşamlarımızı sürdürüyoruz. Ancak yine de etkileşim tasarım süreçlerinde ses, etkili bir şekilde kullanıldığında görülebilirlik, geribildirim ve tutarlılık prensiplerini sağlamlaştıran eşsiz bir uyarıcı.

Serdar Arıçelik
Etkileşim tasarımında geribildirim ve ileribildirim kavramları
Makaleler

Etkileşim tasarımında geribildirim ve ileribildirim kavramları

Yapay zekanın günlük hayatımıza fazlasıyla dahil olmaya başladığı günümüzde insan-bilgisayar diyaloğunun çok daha yoğun olduğu kuşkusuz. Bu etkileşim sürecinde, etkili ve kullanıcı dostu bir arabirimin, kullanıcıya doğru bir şekilde hem geribildirim hem de ileribildirim vermesi çok ama çok önemli.

Can Aslan
Görme engelli insanlar filmleri nasıl daha iyi izleyebilir?
Makaleler

Görme engelli insanlar filmleri nasıl daha iyi izleyebilir?

Sizce görme kaybına ya da görme engeline sahip bireyler dizileri ya da filmleri nasıl izliyorlar? Daha da önemlisi, bu deneyimi nasıl daha iyi ve daha yaygın hale getirebiliriz?

Berk Bayri
Mobil formlar için ipuçları
Makaleler

Mobil formlar için ipuçları

Mobil formlar, masaüstü formlardan çok daha fazla kısıta sahip. Ekranlar daha küçük, girdi alanlarını kullanmak daha zor ve küçük hatalar büyük kayıplara neden olabiliyor. O yüzden her bir kısıt için bulduğunuz çözümleri, tasarımda bakış açınız olarak yansıtabilmek de büyük bir marifet.

Zeynep Baltalıoğlu
Kullanıcı deneyimi tasarımında animasyon kullanımı
Makaleler

Kullanıcı deneyimi tasarımında animasyon kullanımı

Kullanıcı deneyimini etkileyen en önemli faktör, görsel iletişimde kullanılan imgelerdir. Arayüz tasarımında kullanılan animasyonlar ise bu imgelerin etkisini üst seviyeye taşımaya, canlı kısa hikayelere dönüştürmeye ve deneyimi daha akıcı hale getirmeye yardımcı olur. İyi bir animasyon bir hikayeyi herhangi bir kelime veya resimden daha hızlı anlatabilir. Bu nedenle deneyim tasarımcıları animasyonu kullanıcıları yalnızca eğlendirmek olarak görmemeli, başarılı bir kullanıcı deneyimi için önemli fonksiyonel bir araç olarak değerlendirmelidir.

Serdar Arıçelik
Zor hayatlarımız için basit çözüm önerileri
Makaleler

Zor hayatlarımız için basit çözüm önerileri

Kabul edelim, “Öyle bir fikrim var ki, dünyadaki açlık sorununu çözecek” gibi beylik iddialarda bulunabilmek çoğumuzun hayali. Bu, birçok açıdan aslında lotonun bize çıkmasını beklemekten pek farklı değil. Oysa gözümüzün önünde, burnumuzun ucunda çözüm bekleyen onlarca “küçük” problem hayatımızın tam merkezinde. Bu yazıda bu problemlerden bazılarına ve naçizane çözüm önerilerine değinmek istedim.

Berk Bayri
Mikro etkileşimlerle kullanıcıya özel deneyimler tasarlamak
Makaleler

Mikro etkileşimlerle kullanıcıya özel deneyimler tasarlamak

Dünyaca ünlü sihirbaz Dariel Fitzkee, bir konuşmasında “Sihir hem detaylarda, hem de performanstadır.” der ve deneyim tasarımı teorisine bilmeden de olsa, büyük bir katkıda bulunur. Performans aşaması öncesinde; bütün sihir, tasarımcının ellerinde şekillenen detaylarda gizlidir. İşte bu yüzden doğru tasarlanmış mikro etkileşimler, performans aşamasında her deneyimi kullanıcılar için "özel" hissettirir.

Özgür Korkmaz
Çizgiden gerçek hayata Pokémon deneyimi
Makaleler

Çizgiden gerçek hayata Pokémon deneyimi

Her gün çevremizde ya da dışarıda cep telefonunda oyun oynayan birkaç kişi ile karşılaşıyoruz. Genellikle metro ve otobüs gibi toplu taşıma araçlarında önüne eğilmiş, telefon ekranı üzerinde parmaklarıyla ani hareketler yapması ya da telefon ekranını sağa sola çevirmesi ile kendini ele veren cep telefonu oyuncularına geçtiğimiz hafta yepyeni bir grup katıldı. Diğerlerinin aksine açık havada, bir turist edasıyla telefon ekranındaki haritaya bakarak gezen bu oyuncu profiliyle tanışmamızın vesilesi ise yeni bir oyun: Pokémon GO

Alper Gökalp
Cannes Lions’ta problem çözen tasarımlar
Makaleler

Cannes Lions’ta problem çözen tasarımlar

Bir Cannes Lions daha geldi geçti; başta reklam sektörü olmak üzere her yerde bol bol konuşulan proje sunumları bıraktı ardında. Bu yazımızda kullanıcı problemlerini merkeze alıp onları yaratıcılıkla çözen Cannes Lions işlerini inceledik.

Burcu Gün
Form dönüşümünü artırmak için ipuçları
Makaleler

Form dönüşümünü artırmak için ipuçları

Kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımında yapılacak ufak değişiklikler ile form dönüşüm oranları çok farklı boyutlara taşınabilir.

Özgür Korkmaz
Pagination mı yoksa infinite scroll mu?
Makaleler

Pagination mı yoksa infinite scroll mu?

Infinite scroll beynelmilel bir içerik listeleme kurgusu oldu olalı, gerek UX designer'lar (kullanıcı deneyimi tasarımcıları), gerek IX designer'lar (etkileşim tasarımcıları), gerekse de HTML geliştiriciler, sayfa içeriklerinin listelenmesi konusunda hangi tekniğin daha etkili hangisinin daha kullanıcı dostu olduğu hakkında tartışa dururlar. Tartışma A/B testlerinin kullanımının artmasıyla iyice kızıştı.

Yakup Bayrak